Στην ίδρυση της εταιρείας ειδικού σκοπού που θα αναλάβει την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού προχώρησε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS.
Ορισμένες από τις σημαντικές εκκρεμότητες για την παραχώρηση του οδικού άξονα στην ελληνο-γαλλική κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS είναι η υπουργική απόφαση για την αύξηση των διοδίων.
Όσον αφορά τα διόδια, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο και με την έναρξη της παραχώρησης, αμέσως μετά θα χρειαστεί και νέα αναπροσαρμογή ώστε το κόμιστρο να φτάσει στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο όταν σήμερα είναι κάτω από τα 3 λεπτά.
Η σύμβαση προβλέπει και τρίτη αναθεώρηση του διοδίου σε μια περίοδο τριών ετών, στα 6,3 λεπτά.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS θα αναλάβει για 35 χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των 3 κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Επιπλέον, η σύμβαση προβλέπει πως τα 5 πρώτα χρόνια της παραχώρησης η ΤΕΡΝΑ θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης τμημάτων των αξόνων “Χαλάστρα-Εύζωνοι” και “Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας”.
Το ύψος του τιμήματος που κατέβαλλε η κοινοπραξία ανέρχεται στα 1,496 δισ. ευρώ, ωστόσο το τελικά τίμημα θα καθοριστεί επακριβώς με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Της Ελένης Μπότα