Επιχείρηση “βρες το φθηνότερο προϊόν μόνος σου” στήνουν τώρα στο υπουργείο Ανάπτυξης ποντάροντας στο ότι η εύκολη και άμεση ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για το πού βρίσκεται όχι μόνο το φθηνότερο προϊόν αλλά και το “καλάθι” αγαθών με τις -αθροιστικά- χαμηλότερες τιμές θα οδηγήσει τελικώς σε ένταση του ανταγωνισμού προς όφελος του τελικού καταναλωτή.
Το πρόβλημα βέβαια, συνίσταται όχι στο πόσο εύκολη θα είναι η πρόσβαση στην σχετική πληροφορία -το σχέδιο προβλέπει να σχηματίζουμε εικόνα ακόμη και μέσα από το κινητό μας τηλέφωνο- αλλά το πώς θα μειωθούν οι τιμές στο ράφι, καθώς ειδικά στα τρόφιμα που “καίνε” τον οικογενειακό προϋπολογισμό, οι επιβαρύνσεις συνεχίζονται με ρυθμό διπλάσιο του πληθωρισμού.
Οι ανακοινώσεις προγραμματίζονται εντός των επόμενων ημερών. Η ηλεκτρονική σελίδα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης θα εμπλουτιστεί με νέες υπηρεσίες.
Ουσιαστικά δύο είναι οι πρόσθετες δυνατότητες που θα έχουν οι καταναλωτές:
1. Να αναζητούν το φθηνότερο προϊόν της επιλογής τους σε κάποιο σημείο πώλησης της περιοχής που μένουν και
2. Nα δημιουργούν καλάθια προϊόντων τα οποία θα “αποθηκεύονται” στην εφαρμογή και θα τιμολογούνται σε συνεχή βάση. Έτσι, ο χρήστης θα μπορεί σε καθημερινή βάση να παρακολουθεί το κόστος του καλαθιού ανά supermarket να κάνει τις σχετικές συγκρίσεις και τελικώς να επιλέγει το σημείο πώλησης που θα τον συμφέρει περισσότερο.
Όλα θα γίνονται μέσω της εφαρμογής, η οποία θα ενημερώνεται καθημερινά για τις τιμές περισσότερων από 4.500 κωδικών από όλες τις κατηγορίες προϊόντων.
Ο έλεγχος από τον καταναλωτή θα γίνεται σε τρία βήματα:
1. Θα επιλέγει προϊόν ή προϊόντα από τη διαθέσιμη λίστα που θα είναι κατανεμημένη ανά κατηγορία
2. Θα αναγράφει ταχυδρομικό κώδικα ώστε να προσδιορίζεται η γεωγραφική περιοχή διαμονής ή ενδιαφέροντος
3. Θα αποτυπώνονται οι τιμές του ή των προϊόντων επιλογής με κατάταξη ανά σημείο πώλησης.
Είναι μια πληροφορία που σήμερα δύσκολα μπορεί να παρασχεθεί στους πολίτες καθώς δεν είναι διαθέσιμες οι επικαιροποιημένες τιμές. Από τη στιγμή που οι αλυσίδες των supermarket είναι υποχρεωμένες πλέον να στέλνουν καθημερινά τους τιμοκαταλόγους τους, αυτομάτως δίνεται και η δυνατότητα σύγκρισης των τιμών.
Η ελπίδα στο υπουργείο Ανάπτυξης είναι ότι το supermarket που θα εμφανίζεται στο κάτω μέρος της λίστας προσφέροντας τις υψηλότερε τιμές, θα αναζητήσει τρόπους να ρίξει τις τιμές ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικό και να μην χάσει την πελατεία του.
Πηγή: The Toc