Υπάρχουν εμπνευσμένοι πολιτικοί, για τους οποίους λένε ότι χαράσσουν την πορεία ενός
τόπου. Και υπάρχουν και κάποιοι άλλοι “οραματιστές”, που … παραχαράσσουν τις πολιτικές των άλλων, για να καλύψουν την ανεπάρκειά τους.
Αν ο καημός του τοπικού βουλευτή ήταν μια απλή “περαντζάδα” του πρωθυπουργού από την Καστοριά, μόνο και μόνο για να “προμοντάρει” την εκ νέου υποψηφιότητά του στις εκλογές, τότε μπορεί να καυχάται ο ίδιος, όπως άλλωστε το συνηθίζει στο fb, ότι επέτυχε απόλυτα τον στόχο του, έναντι των εσωκομματικών του αντιπάλων.
Δεν έχει όμως κανένα δικαίωμα, προκειμένου ο ίδιος να γίνει αρεστός, να εξωραϊζει στον πρωθυπουργό την ζοφερή κατάσταση που βιώνει ο τόπος επί των ημερών του. Και με στοιχεία ανακριβή και παραποιημένα, να υποβάλλει τον πρωθυπουργό σε μια εικόνα αντιστρόφως ανάλογη προς την πραγματική, για μια περιοχή που βρίσκεται σε απόλυτη παρακμή τα τελευταία χρόνια!
Διότι εκτός από τις ψευδαισθήσεις που μπορεί να αποκομίσει ο πρωθυπουργός, για τα υπαρκτά προβλήματα της Καστοριάς, έχει την εδραία πεποίθηση ότι ο νομός, παρά τα τεράστια οικονομοκοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, εξακολουθεί να αποτελεί το “κάστρο της δεξιάς”, φθάνοντας στα όρια του… μαζοχισμού, ως “δεδομένος”. Και ότι αυτή την στιγμή κατασκευάζονται έργα στο νομό, που ήταν “ξεχασμένα” επί δεκαετίες!
Με αποκορύφωμα την σήραγγα της Κλεισούρας, για την οποία κάποιοι “ενημέρωσαν” τον πρωθυπουργό ότι μία προμελέτη του έργου είχε συνταχθεί επί πρωθυπουργίας Κων/νου Μητσοτάκη κι εκείνος ανακοίνωσε περιχαρής ότι η σήραγγα θα ολοκληρωθεί επί των ημερών του. Ενώ η πραγματικότητα είναι ότι η μελέτη του έργου, ύψους 2.000.000 ευρώ, υπογράφηκε, παρά τις αντιρρήσεις της διαχειριστικής αρχής το έτος 2005 με Νομάρχη τον Κώστα Λιάντση και Περιφερειάρχη του Ανδρέα Λεούδη και εντάχθηκε τον Δεκέμβριο του 2008, δύο μέρες πριν την λήξη του έτους και προτού εκπνεύσουν οι προθεσμίες. Αλλά παρόλο που η σήραγγα ήταν το μοναδικό ώριμο έργο το 2011 η Περιφερειακή Αρχή, το επέλεξε ως 5η επιλογή και το έστειλε στις Καλένδες
Για το φράγμα του Νεστορίου, ακούσαμε έκπληκτοι από τον πρωθυπουργό, ότι η ολοκλήρωσή του θα ανατεθεί στον τρίτο μειοδότη που είναι η ΤΕΡΝΑ. Ενώ μόλις τον περασμένο Οκτώβριο το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ανακοίνωσε, ότι προχωράει σε επαναδημοπράτηση, διότι η μελέτη που υπάρχει από το 2012 δεν δύναται να επικαιροποιηθεί με τα σημερινά δεδομένα. Και κάθε χρόνος που περνάει, η Περιφέρεια και ο Δήμος Νεστορίου έχουν απώλειες 1,5 εκατ. ευρώ, από την άδεια του υδροηλεκτρικού αν είχε γίνει στην ώρα του….
Όπως επίσης και ο… “μισοτελειωμένος” πύργος ελέγχου του αεροδρομίου της Καστοριάς
“Αριστοτέλης”, ο οποίος παραμένει στην ίδια κατάσταση από το 2010, αν και είχαν εξασφαλιστεί τότε κονδύλια ύψους 1,3 εκατ. ευρώ από την Υ.Π.Α.Α. για ηλεκτρομηχανικές μελέτες.
Όσο για το “Αρχιτεκτονικό δράμα της Καστοριάς”, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, καλύτερα να μη το ανοίξουμε, γιατί η δυσωδία που αναδύεται θα σκεπάσει ολόκληρη την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου Δυτικής Μακεδονίας…