Το ρεπορτάζ από την επίσκεψη του πρωθυπουργού την περασμένη εβδομάδα στα Τρίκαλα εκτός από την δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη να ολοκληρωθεί η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 εντός τριών ετών, αποκάλυψε και μια σημαντική “εκτροπή” από τον αρχικό σχεδιασμό του οδικού άξονα, που πρέπει να προβληματίσει την Περιφέρεια και τους Δήμους της Δυτικής Μακεδονίας.
Ενώ δηλ. αρχικά είχε σχεδιαστεί η συμβολή του Ε65 με την Εγνατία να γίνει στο ύψος του Κηπουργιού, νοτιοανατολικά των Γρεβενών και σε ευθεία περίπου γραμμή με τον κάθετο άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής. Στην πορεία ο κόμβος με την Εγνατία “μετατοπίστηκε” νοτιοδυτικά στο ύψος της Παναγίας, λίγα χιλιόμετρα πριν από το Μέτσοβο!
Αν αυτό γίνει πράξη, με την άγνοια ή και την ανοχή των ιθυνόντων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, τότε θα μιλάμε πλέον για οδική διασύνδεση της Ανατολικής και Κεντρικής Ελλάδος με την Ήπειρο και ειδικά με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που θεωρείται πύλη εισόδου και εξόδου προς την Κεντρική Ευρώπη.
Ενώ παράλληλα “ακυρώνεται” η σημασία που θα είχε ο κάθετος άξονας Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής ως τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων, που θα συνδέσει την Κεντρική και Νότια Ελλάδα με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη κατ΄ επέκταση. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις προσδοκίες που καλλιεργούν κάποιοι στον κόσμο, σε σχέση με την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καστοριάς και την δημιουργία εμπορευματικών σταθμών και εμπορικών κέντρων.
Οι επιπτώσεις αυτής της οδικής… εκτροπής του Ε65 θα φανούν σύντομα και πρώτα στον χειμερινό τουρισμό της Καστοριάς και των Γρεβενών στην μετά – κορονοϊού εποχή. Όταν ανταγωνιστικοί τουριστικοί προορισμοί, όπως το Μέτσοβο, τα Γιάννενα και τα Ζαγοροχώρια, θα αποκτήσουν καλλίτερη πρόσβαση για τους επισκέπτες από την Νότια Ελλάδα, με τη κατεύθυνση που δίνει στον οδικό χάρτη ο Ε65.
Και πολύ πιθανόν στο απώτερο μέλλον να “παρασύρει” και το σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα στηθεί παράλληλα με τον Ε65 προς την πλευρά της Ηπείρου…
Απ΄ όλο αυτό τον σχεδιασμό δείχνει να απέχει η συνήθως “πανταχού παρούσα” Κοζάνη, η οποία φαίνεται να επωφελείται κιόλας, από μια πιθανή υποβάθμιση του κάθετου άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής. Γιατί έτσι αναπτερώνονται οι ελπίδες της να κατασκευαστεί κάποτε ο “πολυπόθητος” άξονας Λάρισα – Νίκη Φλώρινας, ως κεντρική πύλη εξόδου προς τα Δυτικά Βαλκάνια. Και ο νοών, νοείτω…