Το ενδεχόμενο να χρεώνει τα νέα “premium” χαρακτηριστικά που βασίζονται στη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη εξετάζει η Google , σύμφωνα με δημοσίευμα των FT.
Η προτεινόμενη ανανέωση της μηχανής αναζήτησης αναμένεται να σηματοδοτήσει την πρώτη φορά που η εταιρεία θα βάλει οποιοδήποτε από τα βασικά της προϊόντα σε συνδρομή και δείχνει ότι εξακολουθεί να παλεύει με μια τεχνολογία που απειλεί την επιχείρηση, σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά το ντεμπούτο του ChatGPT.
Η Google εξετάζει επιλογές όπως η προσθήκη ορισμένων χαρακτηριστικών αναζήτησης με AI στις premium συνδρομητικές υπηρεσίες της, οι οποίες προσφέρουν ήδη πρόσβαση στο AI Gemini του Gmail και στα Docs, σύμφωνα με τρία άτομα που έχουν γνώση των σχεδίων της.
Σκέψεις
Οι μηχανικοί επεξεργάζονται την τεχνολογία που απαιτείται για την ανάπτυξη της υπηρεσίας, αλλά τα στελέχη δεν έχουν ακόμη λάβει οριστική απόφαση για το αν ή πότε θα την λανσάρουν, δήλωσε ένας από τους ανθρώπους.
Η παραδοσιακή μηχανή αναζήτησης της Google θα παραμείνει δωρεάν, ενώ οι διαφημίσεις θα συνεχίσουν να εμφανίζονται μαζί με τα αποτελέσματα αναζήτησης ακόμη και για τους συνδρομητές.
Αλλά η χρέωση θα αποτελούσε την πρώτη φορά που η Google – η οποία για πολλά χρόνια προσέφερε δωρεάν υπηρεσίες για τους καταναλωτές που χρηματοδοτούνταν εξ ολοκλήρου από διαφημίσεις – θα ανάγκαζε τους χρήστες να πληρώνουν για βελτιώσεις στο βασικό προϊόν αναζήτησης.
Αμηχανία λόγω εσόδων
Η Google ανακοίνωσε πέρυσι έσοδα ύψους 175 δισ. δολαρίων από την αναζήτηση και τις σχετικές διαφημίσεις, περισσότερα από τα μισά των συνολικών πωλήσεών της, γεγονός που θέτει την εταιρεία σε αμηχανία σχετικά με το πώς θα ενσωματώσει τις πιο πρόσφατες καινοτομίες τεχνητής νοημοσύνης, διατηρώντας παράλληλα τον μεγαλύτερο τροφοδότη των κερδών της.
Από τον Νοέμβριο του 2022, όταν η OpenAI ξεκίνησε το ChatGPT, η Google προσπαθεί να ανταποκριθεί στην ανταγωνιστική απειλή που θέτει το εξαιρετικά δημοφιλές chatbot. Το ChatGPT μπορεί να δώσει γρήγορες και πλήρεις απαντήσεις σε πολλές ερωτήσεις, απειλώντας να καταστήσει περιττή τη λίστα συνδέσμων μιας παραδοσιακής μηχανής αναζήτησης και τις προσοδοφόρες διαφημίσεις που εμφανίζονται δίπλα τους.
Οι δοκιμές με τεχνητή νοημοσύνη
Η Google άρχισε να δοκιμάζει πειραματικά μια υπηρεσία αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη τον περασμένο Μάιο, παρουσιάζοντας πιο λεπτομερείς απαντήσεις σε ερωτήματα, ενώ παράλληλα συνέχιζε να παρουσιάζει στους χρήστες συνδέσμους για περαιτέρω πληροφορίες και διαφημίσεις. Ωστόσο, έχει αργήσει να προσθέσει οποιαδήποτε από τις λειτουργίες από αυτό που αποκαλεί “Search Generative Experience” στην κύρια μηχανή αναζήτησης.
Αυτού του είδους τα αποτελέσματα αναζήτησης, τα οποία περιλαμβάνουν ένα «στιγμιότυπο τεχνητής νοημοσύνης», είναι πιο δαπανηρά για την Google, λόγω του ότι η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη καταναλώνει πολύ περισσότερους υπολογιστικούς πόρους. Έχει προσφέρει πρόσβαση στο SGE σε λίγους μόνο επιλεγμένους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων συνδρομητών του πακέτου Google One που προσφέρει οφέλη όπως επιπλέον αποθηκευτικό χώρο στο cloud με μηνιαία χρέωση.
Η κίνηση της Microsoft
Η Microsoft, η οποία έχει μια εκτεταμένη συνεργασία με την OpenAI, εγκαινίασε μια βελτιωμένη αναζήτηση με GPT και ένα chatbot, που τώρα ονομάζεται Copilot, στη μηχανή αναζήτησης Bing πριν από περισσότερο από ένα χρόνο.
Ωστόσο, τα νέα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης έχουν κάνει ελάχιστα για να ενισχύσουν το μερίδιο αγοράς της Bing, το οποίο υπολείπεται κατά πολύ της Google.
Ζημιά στις διαφημίσεις
Ορισμένοι αναλυτές έχουν προειδοποιήσει ότι η διαφημιστική δραστηριότητα της Google θα μπορούσε να υποστεί ζημιά εάν η μηχανή αναζήτησης παρείχε πληρέστερες απαντήσεις που δημιουργούνταν από τεχνητή νοημοσύνη και δεν απαιτούσαν πλέον από τους χρήστες να κάνουν κλικ στους ιστότοπους των διαφημιζόμενων.
Επίσης, πολλοί διαδικτυακοί ιστότοποι που εξαρτώνται από την Google για την επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο ενδέχεται να αντιμετωπίσουν το ζήτημα ότι λιγότεροι χρήστες θα επισκέπτονται τις ιστοσελίδες τους εάν η αναζήτηση της Google με τεχνητή νοημοσύνη εξάγει πληροφορίες από τις ιστοσελίδες τους και τις παρουσιάζει απευθείας στους χρήστες.
Η νέα κατηγορία
Η Google πρόσθεσε φέτος μια νέα premium κατηγορία στη συνδρομητική υπηρεσία Google One για τους χρήστες που ήθελαν να χρησιμοποιούν το πιο προηγμένο chatbot Gemini.
Πρόσθεσε επίσης το Gemini στο Workspace, τη σειρά διαδικτυακών εφαρμογών της για παραγωγικότητα, όπως το Gmail και τα Έγγραφα.
Δεν είναι σαφές πώς ακριβώς η εταιρεία θα επιδιώξει να ενσωματώσει την αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη σε αυτές τις επί πληρωμή υπηρεσίες, οι οποίες προσφέρουν διαφορετικές διαβαθμίσεις τιμολόγησης, ή πότε η προσφορά αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη θα είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Η Google θα μπορούσε ακόμη να αποφασίσει να ξεκινήσει ορισμένα στοιχεία της πειραματικής υπηρεσίας με τεχνητή νοημοσύνη στην κύρια, δωρεάν μηχανή αναζήτησης με την πάροδο του χρόνου, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τα όσα σκέφτονται τα στελέχη της.
Τι αναφέρει η εταιρεία
Η Google δήλωσε ότι η εταιρεία «δεν επεξεργάζεται ούτε εξετάζει» μια εμπειρία αναζήτησης χωρίς διαφημίσεις, αλλά ότι «θα συνεχίσει να δημιουργεί νέες premium δυνατότητες και υπηρεσίες για να ενισχύσει τις συνδρομητικές μας προσφορές σε όλη την Google».
«Εδώ και χρόνια, επανεφευρίσκουμε την Αναζήτηση για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες με τον πιο φυσικό γι’ αυτούς τρόπο», τόνισε η Google σε ανακοίνωσή της, επισημαίνοντας ότι «Με τα πειράματα Τεχνητής Νοημοσύνης στην Αναζήτηση, έχουμε ήδη εξυπηρετήσει δισεκατομμύρια ερωτήματα και βλέπουμε θετική αύξηση των ερωτημάτων Αναζήτησης σε όλες τις μεγάλες αγορές μας. Συνεχίζουμε να βελτιώνουμε γρήγορα το προϊόν για να εξυπηρετούμε τις νέες ανάγκες των χρηστών».
Και πρόσθεσε: «Δεν έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή».
ot.gr