Γ. Ζεμπιλιάδου: Η Σήραγγα της Κλεισούρας συνειδητή επιλογή του Περιφερειάρχη ,αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα Οδικούς Άξονες που αποτελούν 1η προτεραιότητα

Η ένταξη της κατασκευής της Σήραγγας Κλεισούρας στο ΕΣΠΑ 2014-20 ανακοινώθηκε με Δελτίο Τύπου της Περιφερειακής Αρχής προϋπ. 69,0 εκ. ευρώ.

Όπως αποδεικνύεται πλέον αποτελεί συνειδητή επιλογή του Περιφερειάρχη ,αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα Οδικούς Άξονες που αποτελούν 1η προτεραιότητα κατά την αξιολόγηση του ΣΠΕΜ (επενδυτική προτεραιότητα).

Χωρίς συνολικό σχέδιο για τους Οδικούς Άξονες ,αγνοώντας τις επίσημες αξιολογήσεις, μένει κενό γράμμα η άρση της απομόνωσης της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας.

Για άλλη μία φορά επιβεβαιώνεται η ανυπαρξία συνολικού σχεδιασμού , με την Περιφέρειά μας να υποτάσσεται σε μικροπολιτικές –πελατειακές επιλογές!

Επιβεβαιώνεται πλέον με οδυνηρό  τρόπο και ενώ συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την εκλογή της ,η αδυναμία για ένα ελάχιστο σοβαρό προγραμματισμό, ίσως γιατί δεν βρίσκει χρόνο, γιατί είναι στραμμένη σε άλλα πεδία ενασχόλησης…..

Έτσι συγκεντρώνονται στην Επ. Πρωτ. (επιχειρησιακή προτεραιότητα) 7.2 (που αφορά στο οδικό δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας) το σύνολο σχεδόν των διαθέσιμων πόρων σε βάρος της  Επ. Πρωτ. 7.1 που αφορά στους Διεθνείς  Οδικούς Άξονες.

Πότε επιτέλους θα δώσει απαντήσεις για το τι σχεδιάζει η Περιφερειακή Αρχή του κ. Κασαπίδη:

  • Για τον Κάθετο Διευρωπαϊκό Άξονα «Λάρισα-Πτολ/δα- Φλώρινα που έχει ωριμότητα μελετητική στο τμήμα Κοζάνη-Ρύμνιο ,ενώ ετοιμάζεται το τμήμα Ξ. Νερό –Αμμοχώρι  καθώς και άλλα τμήματά του ,με εξασφαλισμένες τις απαλλοτριώσεις (Επ.Πρωτ. 7.1).
  • Για τον Ε 65 και το τμήμα Γρεβενά-Καλαμπάκα.
  • Για τα έργα 2ης Προτεραιότητας ( κατά το ΣΠΑΜ) με μελετητική ωριμότητα επίσης (Φλώρινα-Πισοδέρι, Διασταύρωση Πρέσπας- Κρυσταλλοπηγή, Γρεβενά- Αγ. Παρασκευή ),ως έργα γέφυρες των Οδικών Αξόνων Φλώρινα-Πρέσπες-Λαιμός/Κρυσταλλοπηγή και Γρεβενά –Βασιλίτσα.
  • Για την ολοκληρωμένη κατασκευή του δρόμου Καστοριάς –Πτολ/δας (μέσω της σήραγγας Κλεισούρας και πρόσβαση προς Κλεισούρα) και όχι στην επιλογή που επιλέχτηκε, μιας επί μέρους παρέμβασης 10 χλμ.
  • Για την ολοκλήρωση των υποδομών του Αεροδρομίου Καστοριάς.
  • Για τις Σιδηροδρομικές Συνδέσεις με Καλαμπάκα-Αλβανία.

Δεν μας αρκεί η αόριστη διαβεβαίωση του περιφερειάρχη κ. Κασαπίδη, την ίδια στιγμή που μας αφαιρούνται πόροι του ΕΣΠΑ,  για έργα γέφυρες από το  τρέχον στο επόμενο, γιατί δεν αρκεί μόνο η ένταξη ενός έργου, προσβλέποντας στην επόμενη χρηματοδοτική περίοδο, αλλά η άμεση και γενναία χρηματοδότησή του από τώρα, για να υπάρξει απορροφητικότητα πόρων και να ανοίξει άμεσα η κατασκευή κρίσιμων έργων για την Περιφέρειά μας που θα δώσουν θέσεις απασχόλησης και αναπτυξιακή προοπτική .

Κοζάνη 02-06-2020

Γραφείο τύπου