«Από τη μύγα ξίγκι» βγάζουν τα σούπερ μάρκετ – Το τρικ με τις σακούλες στο όνομα του περιβαλλοντικού τέλους

Από τη μύγα ξίγκι – όπως λέει κι ο θυμόσοφος λαός – προσπαθούν να βγάλουν πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ χρεώνοντας παραπάνω ακόμη και τις σακούλες,

στο όνομα μιας δήθεν περιβαλλοντικής ευαισθησίας κι ενός πολλαπλώς ερμηνευμένου θεσμικού πλαισίου.

Όπως καταγγέλλει στα Dnews ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Γ. Λεχουρίτης ορισμένα καταστήματα χρεώνουν τις σακούλες ακριβότερα από την ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή ή παράγουν δικές τους που υποτίθεται ότι πληρούν τους τεθέντες περιβαλλοντικούς όρους ώστε να κερδίζουν περισσότερα ή κοστολογούν τις χάρτινες σακκούλες παρότι το συγκεκριμένο προϊόν δεν υπόκειται στον σχετικό δασμό.

«Ζούμε σε ένα μπάχαλο αγοράς με δήθεν ελέγχους. Ένα ακόμα θέμα που αναδεικνύεται είναι το περιβαλλοντικό τέλος που χρεώνουν τα σούπερ μάρκετ για τις διασπώμενες νάιλον τσάντες. Αυτό ουσιαστικά εφαρμόστηκε για να σώσει το περιβάλλον και όχι για να σώσει τις επιχειρήσεις που χρεώνουν πέραν από το περιβαλλοντικό τέλος και ένα ποσό προς όφελος της δίκης τους τσέπης» υπογραμμίζει ο κ. Λεχουρίτης.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Και συνεχίζει: «Δεν είναι δυνατόν ο καταναλωτής να πληρώνει σακούλες επιχειρήσεων που έχουν πάνω τη φίρμα τους άρα τη διαφήμιση της επιχείρησης. Αυτό συμβαίνει συχνά, αλλά και πέραν από τις βιοδιασπώμενες τσάντες υπάρχουν αμιγώς έσοδα από τα σούπερ μάρκετ που πηγαίνουν στα δικά τους ταμεία και όχι στο περιβαλλοντικό τέλος».

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Το τέλος ανακύκλωσης

Σύμφωνα με τα οριζόμενα από τη νομοθεσία, από την 1η Ιουνίου 2022 έχει επιβληθεί τέλος ανακύκλωσης 8 λεπτών του ευρώ ανά τεμάχιο προϊόντος. Το τέλος έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και τα έσοδα από αυτό αποτελούν δημόσια έσοδα, τα οποία εισπράττονται από την Α.Α.Δ.Ε. και αποδίδονται στον Εθνικό  Οργανισμό Ανακύκλωσης (Ε.Ο.ΑΝ.) με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση τέτοιων δράσεων. Φυσικά, όπως συμβαίνει πάντα στην Ελλάδα, οι νόμοι εφαρμόζονται κατά το δοκούν, όταν βεβαίως δεν παραμένουν ανεφάρμοστοι.

dikaiologitika.gr