Η κυβέρνηση μετά την ενεργοποίηση του μηχανισμού εφαρμογής του νόμου 4547/18 (ο νόμος για τις «νέες» δομές στην εκπαίδευση) που αφορά στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση του δημόσιου σχολείου και την ψήφιση του νόμου του «προσοντολογίου» που υποβαθμίζει την προϋπηρεσία των συναδέλφων αναπληρωτών, υπονομεύει του πτυχίο αφαιρώντας του επαγγελματικά δικαιώματα και ανοίγει την κερκόπορτα για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση ολοκληρώνει σιγά – σιγά το πάζλ των αντιεκπαιδευτικών μέτρων αποκαλύπτοντας την εικόνα ενός δημόσιου σχολείου υποταγμένου στους κανόνες της αγοράς που πλήττει ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Το τελευταίο κομμάτι του παζλ είναι το νομοσχέδιο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα οδηγήσει το λύκειο σε ακρωτηριασμό αφού ουσιαστικά χάνεται μία τάξη (Γ´ Λυκείου) ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιείται στενότερη πρόσδεση με την υπόθεση της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Επιπλέον, η ώθηση των μαθητών στην άτυπη εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη μαθητεία, οι αντιεπιστημονικές και αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις χωρίς κανένα κριτήριο, που αφορούν στην αξιολόγηση των μαθητών και βρίσκουν αντίθετο το σύνολο των επιστημονικών ενώσεων (θετικών και ανθρωπιστικών μαθημάτων), η υποβάθμιση της ειδικής αγωγής όπως επίσης και η πολιτική των περικοπών και η λογιστική αντιμετώπιση του δημόσιου σχολείου, που από τη μία ακυρώνει τις επιλογές εκατοντάδων μαθητών με τη μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων τομέων, ειδικοτήτων και μαθημάτων επιλογής, και από την άλλη, στοιβάζει τους μαθητές σε τμήματα των 25, 26 και 27 μαθητών.
Όλα τα παραπάνω μας υποχρεώνουν να συνεχίσουμε να παλεύουμε, ώστε να ανατραπεί αυτή η αντιδραστική πολιτική, και να διεκδικούμε:
- Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας και τις συντάξεις στο ύψος των πραγματικών αναγκών διαβίωσης. Αύξηση του κοινωνικού μισθού για όλο το λαό. Αυξήσεις στους μισθούς, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας. Κανένας καθαρός μισθός των εκπαιδευτικών κάτω από 1000 Ευρώ. Άμεση απόδοση του μισθολογικού χρόνου από 1/1/2016. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Επαναφορά των απωλειών μας από το 2009. Το αφορολόγητο όριο να επανέλθει στα 12.000€.
- Επιστροφή στους συναδέλφους της πρώην διαθεσιμότητας της παρακράτησης του 25% του μισθού τους που έγινε την περίοδο της διαθεσιμότητας και την προσμέτρηση του ποσού αυτού στις συντάξιμες αποδοχές τους.
- Άμεση κατάργηση του νόμου του “προσοντολογίου”. Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Πλήρη κατοχύρωση εργασιακών, ασφαλιστικών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων στους αναπληρωτές. Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς.
- Καμία συγχώνευση-κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο τμήμα – 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού – 10 στα εργαστήρια.
- Όλοι οι μαθητές στις ειδικότητες, στους τομείς και στις ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους.
- Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα πριν του 2013 επίπεδα.
- Άμεση κατάργηση του νόμου 4547/18 για τον Προγραμματισμό και την Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργο και για τις Νέες Δομές υποστήριξης. Παιδαγωγική ελευθερία στο σχολείο. Ετήσια περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών!
- Να αποσυρθεί και να μην κατατεθεί σχέδιο νόμου με βάση τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο. Απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για την αξιολόγηση των μαθητών των γενικών λυκείων. Καμιά συμμετοχή της Ο.Λ.Μ.Ε. σε τέτοιο διάλογο.
- Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Αυξήσεις στις συντάξεις και τα επικουρικά ταμεία. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ. Ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στην κύρια σύνταξη.
- Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη πλήρως στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας. Κατάργηση της μη τυπικής Εκπαίδευσης και της Μαθητείας. Να σταματήσει η υποχρεωτική κινητικότητα των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση.
- Πλήρης ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με όλες τις υποστηρικτικές δομές.
- Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση – 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού. Έκτακτη επιχορήγηση.
- Άμεση χρηματοδότηση και λήψη όλων των μέτρων για τη λειτουργία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας ικανοποιώντας έτσι τα αιτήματα των Διευθυντών, των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων των ΣΔΕ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
- Οργάνωση της αντίδρασης στην προσπάθεια διάλυσης του δημόσιου σχολείου με πολύμορφες δράσεις (ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συλλαλητήρια, συνεντεύξεις τύπου, κ.ά.) με ευθύνη των Γ.Σ. και ζητήματα αιχμής την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, τη διεκδίκηση των αναδρομικών, την κατάργηση του νόμου του «προσοντολογίου» και το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο.
- Συνέχιση της απεργίας – αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση – σχολικής μονάδας ή προγραμματισμό και αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου.
48ωρη απεργία στις 14 & 15 Μάρτη και νέες Γ.Σ. των Ε.Λ.Μ.Ε. την επόμενη εβδομάδα και Γ.Σ. των προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε. για κλιμάκωση του αγώνα και νέο απεργιακό βήμα.