Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Καστοριά σε 4 ωρες

Σε πολύ καλό δρόμο φέρεται να είναι οι διαπραγματεύσεις για τη χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος του Ε65,

Τρίκαλα-Εγνατία και σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, υπάρχει πολύ θετικό κλίμα στο αίτημα του Υπουργείου Υποδομών και ενδέχεται να κλειδώσει ακόμα και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα (ίσως και μέχρι τις αρχές του 2019) η χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ.

Εφόσον αυτό το κλίμα μετουσιωθεί σε πράξη και εξασφαλιστούν τα περίπου 400εκατ.ευρώ που έχει εκτιμηθεί ότι κοστίζει η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, τότε μιλάμε για την αρχή ενός δρόμου που περιλαμβάνει τα ίδια βήματα που είδαμε και στο νότιο τμήμα. Δηλαδή, το Υπ.ΥΠΟΜΕ θα πρέπει να αναθέσει την κατασκευή του Τρίκαλα-Εγνατία στην ΤΕΡΝΑ(βγάζοντας το τμήμα από τον χαρακτηρισμό του ως αναβαλλόμενο), κατόπιν θα πρέπει να ξανασταλεί στις υπηρεσίες της Κομισιόν για έγκριση (DG Move και DG Comp), στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εκ νέου κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων.

Αυτό που κρατάμε για την ώρα είναι ότι είμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων οι οποίες τρέχουν πλέον γρήγορα και λόγω της θετικής έκβασης από την Κομισιόν για το Λαμία-Ξυνιάδα που είναι κοντά στην έναρξη των εργασιών.

Επίσης εφόσον έχουμε την ευτυχή κατάληξη, το πέρασμα από την Κομισιόνθεωρείται ότι θα είναι πιο σύντομο δεδομένης της πρόσφατης έγκρισης και του ότι δεν θα συμπεριλαμβάνονται χρήματα δεσμευμένα από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αξίζει να αναφέρουμε πάντως ότι μέχρι σήμερα ο Ε65 έχει το “ρεκόρ” ελέγχου από την Κομισιόν καθώς έχει περάσει μέχρι τώρα όπως αναφέρουν πηγές του ypodomes.com 4 φορές για έγκριση.

Η κατασκευή του βόρειου τμήματος θα ολοκληρώσει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 στο σύνολο του και θα τον καταστήσει ένα πλήρη οδικό άξονα με αρχή, μέση και τέλος. Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία έχει μήκος περίπου 65χλμ, έχει στο σύνολο του περιβαλλοντική αδειοδότηση (ΜΠΕ), η κατασκευαστική διάρκεια εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3 χρόνια, θα διαθέτει όπως και όλος ο Ε65, δύο λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και περιλαμβάνει τα υποτμήματα:

ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ
Το βόρειο τμήμα ξεκινά από την περιοχή των Τρικάλων και αποτελείται από το τμήμα Μακρυχώρι Τρικάλων-Καλαμπάκα κααι έχει κατασκευαστική ωριμότητα που έχει συντελεστεί από την περίοδο 2008-2011 που φτάνει το 40%.

ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΟΞΥΝΕΙΑ και ΟΞΥΝΕΙΑ-ΚΗΠΟΥΡΕΙΟ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
Το τμήμα αυτό σχεδιάζεται με ταχύτητα μελέτης 110χλμ/ώρα. Χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: Νότιο υποτμήμα που είναι το Καλαμπάκα-Οξύνεια (ΧΘ137,5-ΧΘ148,135) και έχει μήκος 10.6χλμ. Το βόρειο υποτμήμα ξεκινά από την Καλαμπάκα (στο ύψος της Οξύνειας) και καταλήγει στο Κηπουριό Γρεβενών όπου συνδέεται με Ανισόπεδο Κόμβο με την Εγνατία Οδό και εχει μήκος 33,3χλμ.

Θα κατασκευαστούν 3 ανισόπεδοι κόμβοι σε Οξύνεια, Αγιόφυλλο-Καρπερό και Εγνατία (στο Κηπουριό), ένας μετωπικός σταθμός διοδίων στην Οξύνεια, δύο χώροι στάθμευσης, ένα Κέντρο Ελέγχου-Συντήρησης και ένα ΣΕΑ.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα αναπτυχθούν τρεις εργοταξιακοί χώροι: κεντρικό εργοτάξιο του έργου που εξυπηρετεί και το νότιο υποτμήμα (στη ΧΘ130), εργοτάξιο διάνοιξης σήραγγας, εργοτάξιο εξυπηρέτησης βόρειου τμήματος

Να σημειωθεί πως με την τροποποίηση της χάραξης του βόρειου τμήματος δεν βλέπουμε να υπάρχουν πολύ μεγάλα τεχνικά έργα ενώ η μετακίνηση του αυτοκινητοδρόμου τον βγάζει εκτός της ζώνης μόνιμης παρουσίας της καφέ αρκούδας.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com